martes, 28 de febrero de 2012

A5 Pablo Ramírez Gelabert, Vanessa Henao De la Torre


A5

FLICKR

Buscar a Flickr http://www.flickr.com/search/ http://www.flickr.com/creativecommons

Una fotografia representativa del següent país
Brasil

I que estigui sota la següent llicència d’ús:
Amb copyright




TÍTOL: Pan de Azúcar y Playa Copacabana
DESCRIPCIÓ: És una fotografia que com el títol indica mostra el Pa de sucre i la platja de Copacabana, emblemes de Brasil.
JUSTIFICACIÓ: He triat la fotografía perquè em sembla la que descriu millor el Brasil que la gran majoria de gent coneix. El Brasil de platja paradisíaca. A més el Pa de Sucre, és també una imatge que ens porta ràpidament cap al país en qüestió.




2. Una imatge representativa pel tema del bloc / blocs
I que estigui sota la següent llicència d’ús:

Creative commons d’atribució
Copia la imatge, indica el seu títol i url, i feu una breu descripció i justificació de la seva elecció.





Títol: CCCB
Descripció: En aquesta fotografia es pot veure la plaça central del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona.
Justificació: He triat aquesta imatge perquè crec que el CCCB és un dels focus d’emissió de elements de cultura i serà present gairebé segur en moltes de les activitats culturals que incluïm en el nostre blog.


3. Breu valoració de Flickr i de les seves opcions de cerca d’imatges per llicències d’ús

Flickr m’ha semblat una eina molt útil per poder veure fotografies fetes per “persones normals” i no les que es mostren en totes les guies turístiques o les promocions del lloc on volem anar. Les opcions de cerca d’imatge també m’han semblat molt interessants i molt útils a l’hora de reduïr el camp o les opcions que podem arribar a considerar com a vàlides.


jueves, 23 de febrero de 2012

Activitat 5. Sessió a l'aula d'informàtica

A5. Exercici per parelles
Albert Herrera

Buscar a Flickr http://www.flickr.com/search/ http://www.flickr.com/creativecommons

1. Una fotografia representativa del següent país:
França X

I que estigui sota la següent llicència d’ús:
X amb copyright

Copia la imatge, indica el seu títol i url, i feu una breu descripció i justificació de la seva elecció.


URL: http://www.flickr.com/photos/seanrosner/2338420909/
TÍTOL: Typical
DESCRIPCIÓ: És una fotografia de la capital francesa, París. Es pot veure la Tour Eiffel i el pont que travessa el riu Sena il•luminats.
JUSTIFICACIÓ: És la típica fotografia de París amb el monument que la representa. Fàcilment recognoscible.


2. Una imatge representativa pel tema del bloc / blocs
I que estigui sota la següent llicència d’ús:

X creative commons d’atribució
Copia la imatge, indica el seu títol i url, i feu una breu descripció i justificació de la seva elecció.

Bloc Guia Cultural de Catalunya.


URL: http://www.flickr.com/photos/vilanovailageltru/3971426102/
TÍTOL: Teatre Remodelat
DESCRIPCIÓ: Fotografia d’un teatre remodelat. Vilanova i la Geltrú.
JUSTIFICACIÓ: representa una de les opcions que el bloc proposa, com és el teatre a Catalunya. En aquest cas concret, aquesta és la sala on es representarà “Brams”, de Toni Albà i Sergi López.

3. Breu valoració de Flickr i de les seves opcions de cerca d’imatges per llicències d’ús.

L’opció de “cerca avançada” ha estat molt útil a l’hora de trobar les imatges desitjades. Gràcies a l’eina hem estalviat temps. Les llicències “Creative Commons” no són complicades d’identificar i protegeixen l’autor dels continguts. El nivell de protecció depèn d’ell/mateix. Al Flickr hi trobem de tot, però cercant amb cura, arribem a forces imatges de qualitat. Trobem a faltar una opció de cerca més acurada a l’hora de buscar imatges amb “Creative Commons”. Seria molt útil poder combinar la cerca amb les opcions desitjades. Ex: “Attribution” i “No derivative Works”. Llavors encara seria més fàcil i ràpid trobar el que es busca. Actualment, només hi ha l’opció de cerca “amb Creative Commons”, “ús comercial” i “adaptació, modificació o utilitzar el contingut com a base”.

miércoles, 22 de febrero de 2012

A4

Albert Herrera

A4

Anàlisi de la utilització de documentació en comunicació

1. Identificar com s’ha utilitzat la documentació en els productes comunicatius del document del Blink: gestio informacio 2011-12-2.ppt. A cada producte, identificar les funcions que compleix i justificar-ho.
Productes:

1- El Periódico. Record y con la derecha
Funció: Qualitat. Aquest article està escrit gràcies a la documentació. Compleix la funció de qualitat, i més concretament la complementarietat (perquè s’empra informació retrospectiva útil) i la credibilitat, perquè augmenta la qualitat i sobretot la credibilitat de la peça periodística.

2- Tienda de la Hemeroteca de La Vanguardia
Funció: Rendibilitat, perquè l’hemeroteca ofereix informacions aparegudes a La Vanguardia des dels inicis que poden ser reutilitzades per escriure nous articles o produïr noves peces en qualsevol dels formats disponibles.

3- El Periódico. El precio del tomate
Funció: qualitat (complementarietat) i rendibilitat. La primera perquè la utilització de la documentació dóna arguments a l’article i el fa créixer gràcies a la recopilació d’informació referent a les indemnitzacions judicials. També compleix la de rendibilitat, peruquè es reutilitza informació apareguda al mateix diari temps enrere.

4- Filme Alatriste
Funció: Creativitat (preparatòria). Per rodar la pel•lícula cal un gran treball de documentació i investigació perquè està ambientada en una època anterior, de la qual en sabem força.


5- Spot Cocacola
Funció: Creativitat (preparatòria): L’aparició d’estadístiques i d’informació poc coneguda és una de les grapes de l’anunci. Gràcies a la funció preparatòria de la documentació, s’ha aconseguit un spot emotiu.

6- Spot Apple 1984
Funció: Creativitat (preparatòria)

7- Telecinco. Boda de Chelsea Clinton
Funció: qualitat (credibilitat i complementarietat) i rendibilitat. La primera perquè millora la peça informativa amb informacions pretèrites, i la rendibilitat perquè s’utilitzen imatges i documentació apareguda al mateix mitjà de comunicació.
Imatges de documentació:
-Fotografies dels nuvis i dels pares d’ell (mentre es parla de qui és i que fa ell i els antecedents familiars)
-Imatges aèries de l’emplaçament del casori amb xifres del cost de la cerimònia.
-Imatge del ball entre pare i filla
-Imatge del primer acte públic de Bill Clinton i família com a President dels E.U.A
-Imatges de Chelsea baixant d’un avió, mentre s’explica la seva adolescència.
-Imatges de la família bufant espelmes d’un pastís.
-Imatges de la família mentre s’explica la relliscada del expresident amb la becària.
-Chelsea Clinton es defensa de preguntes compromeses en un acte públic.
-Mare i filla en un acte públic de promoció de la candidatura de la mare.
-Més imatges de Chelsea Clinton amb informació de la seva vida pública.



2. Busca un bon exemple de la utilització de la documentació en comunicació (en cine i televisió, en periodisme o en publicitat). Identifica com s’ha utilitzat la documentació i la funció que compleix la documentació en aquest producte.

http://cultura.elpais.com/cultura/2012/02/21/actualidad/1329856382_454837.html

En aquest article apareixen informacions antigues que complementen i contextualitzen el tema principal. Les funcions de la documentació són:
Rendibilitat: Mitjançant dades referents a articles apareguts al mateix mitjà de comunicació s’aconsegueix un article ferm i amb referències a aspectes importants del cas, que ajuden a entendre l’embolic del tresor.
Qualitat (complementarietat i credibilitat): És un article complet i fidedigne. Gràcies a la informació apareguda el lector pot conèixer què va passar fa uns mesos, quina va ser la font del conflicte i, en definitiva, aproximar-se a una realitat allunyada com pot ser la caça d’un tresor i les gestions d’uns i altres per quedar-se’l.

lunes, 20 de febrero de 2012

A3

Vanessa Henao - Albert Herrera

El elixir del conocimiento
El video muestra la evolución de la red como motor de búsqueda de información, comienza redactando las características básicas sobre una máquina de escribir, estableciendo una relación entre el contenido y el soporte, ambos obsoletos. Posteriormente se dirige a una biblioteca, lugar de riqueza informativa por excelencia, hasta la aparición de internet, que no depende del número de estantes que posea, aparece un archivador clasificado por orden alfabético y nos revela que por el momento internet necesita categorías, requiere expertos y es difícil de encontrar.
De nuevo un archivador, éste clasificado por años nos muestra una noticia del 27 de Febrero de 1995 que dice:
¿Por qué el ciberespacio no es ni será nunca el Nirvana?
Este enlace detalla un poco las reflexiones del artículo, unas poco acertadas y alguna desgraciadamente cierta.

http://www.clasesdeperiodismo.com/2010/09/09/asi-pensaban-de-internet-en-1995/

La información digital es diferente a la comunicación en papel. La primera no encuentra límites materiales, sino que cambia de forma, de letra… todo está conectado, una puerta lleva a otra, sin restricción, al alcance de todos!
Nosotros somos los arquitectos de este laberinto informativo, con múltiples salidas, sin restricción por espacio. Por lo tanto somos también responsables de su calidad, contrastando, modificando, actualizando, analizando todo lo que se difunda, somos los protagonistas de esta obra de arte interconectada que proporciona a todos sus usuarios un elixir de conocimiento.

- Identifica tots els serveis i productes que puguis i fes una descripció bàsica de cadascú. Exemple: Wikipedia és …

Wikipedia: Es una enciclopedia libre editada por una organización sin ánimo de lucro compuesta por voluntarios muy profesionalizados que elaboran artículos informativos en todos los campos. Es el quinto sitio web más popular del mundo y sin embargo no contiene publicidad, por lo que está libre de manipulación privada. Permite a sus usuarios redactar, revisar y proponer artículos, para convertirlo en un proyecto comunitario de conocimiento. El sistema de corrección es efectivo porque lo formamos todos los internautas.

Yahoo: Es un portal de internet que proporciona servicios de correo,
Messenger, noticias y entretenimiento con el fin de ser un lugar de referencia dentro de la web y conseguir muchos visitantes, que generan así mismo mucha publicidad.

Facebook: Red social, que permite a sus usuarios comunicarse con todos sus contactos a través de chat, fotos, mensajes o publicaciones en el muro que es la interfaz personal de cada persona, se genera un perfil con información sobre gustos, trabajo, estudios creando una imagen accesible a todo aquel que la persona acepte en su cuenta.

Gmail: Servicio de correo en la nube que permite enviar recibir archivos que quedan almacenados en un servidor externo al usuario de modo que el mismo puede accede a ellos desde cualquier parte del mundo.

Youtube: Portal de internet que permite compartir todo tipo de videos con los usuarios.

Mybookmarks: Es una sitio web que permite alojar y clasificar los temas favoritos de modo que se pueda acceder a ellos desde cualquier lugar, es una herramienta de trabajo útil y gratis

Digg: Sitio web principalmente con noticias de ciencia y tecnología dispone de otros servicios como blogging, marcadores sociales y sindicación, los usuarios pueden publicar todo tipo de artículos y ser valorados por el resto de visitantes.

Valoración Personal
El video refleja correctamente y de forma positiva el alcance de internet, es sencillo y claro, no tiene complicación técnica y lanza un mensaje unitario que te hace sentir parte del proyecto y te insta a participar activamente.
La red es una herramienta tremendamente útil para saciar cualquier tipo de duda de forma prácticamente inmediata, incluso clasificarla, almacenarla, compartirla... además de permitir la comunicación con personas de cualquier parte del mundo. Sin duda somos afortunados por vivir en la era 2.0, en la que la información está disponible y el medio para conseguirla es accesible para la mayoría. Por lo tanto somos los responsables de decidir si queremos formar parte de la cultura que se abre ante nosotros o queremos ser meramente participes de la parte lúdica y social, que por muy entretenida que parezca, es un ladrón de tiempo. En vez de hacernos más sabios, nos hace, si cabe, más manipulables.

Comienza la era Post-Pc
El Smartphone ha superado al PC como terminal inteligente más vendido en el mundo. No supone una novedad, porque si el ordenador hasta ahora ha sido la herramienta esencial de acceso a internet (pero con una limitación, palabra totalmente adversa a las dimensiones de la web) era de esperar que, a la llegada de un aparato que permitiera acceder a él durante todo el día, supusiera el desbanco del primero.
La cosa está clara: estamos totalmente enganchados, redes sociales como Facebook o Twiter ocupan nuestro tiempo libre convirtiéndonos en exhibicionistas de nuestra vida privada y expertos cotillas fisgoneando en lo que los demás publican.
Por si eso no fuera suficiente, aparece el Whatsapp, aplicación imprescindible del teléfono móvil, nos mantiene conectados las 24 horas, controlados gracias a un símbolo que indica si lo hemos recibido o no y a qué hora nos conectamos por última vez, en fin una maravilla para la intimidad.
Es cierto que internet ofrece una oferta infinita de servicios que nos proporciona conocimientos, pero seamos realistas, la principal atracción del Smartphone es la comunicación gratuita con nuestro entorno, un dato curioso porque considero que cuánto más inmediata se vuelve la comunicación a distancia más tardía se vuelve nuestra capacidad de comunicación cara a cara. Yo me pregunto ¿Necesita un mundo invadido por la globalización una pared tecnológica que nos separe cada vez más?

miércoles, 15 de febrero de 2012

A2

Albert Herrera Pablo Ramírez

Gestió de la informació T2
A2
8 de febrer 2012.
Data límit publicació bloc: 15 febrer 2012, 18 hores

1.Posa un exemple en què es puguin veure els tres nivells: dades, informació i coneixement

Dades: 5,3 milions de persones
Informació: Hi ha 5,3 milions de persones aturades a Espanya.
Coneixement: El 22,8% de la població activa a Espanya està a l’atur, més que a cap dels països de la Unió Europea.

2. Quins són els usos de la informació?

Us proposo una taula amb usos de la informació com els que acabem d’exposar en
les columnes, i propietats de la informació. Poseu un exemple de cada i puntueu per a cada cas la importància que atribuïu a cada propietat de l’1 al 5 (1 és importància mínima, 5 és importància màxima) segons de quin ús es tracti. Compareu les vostres puntuacions amb algun col•lega.



lunes, 13 de febrero de 2012

A1 Albert Herrera


Albert Herrera T2
Gestió de la informació.

1. Posa un exemple de permanència de la tradició oral en l’actualitat i justifica la teva elecció

Les frases fetes i els refranys populars en són. Sempre s’han transmès mitjançant el boca-orella i actualment segueixen vigents a la nostra vida.

2. Fes una breu explicació (pròpia, no copiada) dels següents conceptes. Pots donar la teva opinió:

“Nadius digitals: Són aquelles persones que han nascut i viscut a l’era digital. Tenen molta més facitat per emprar els sistemes digitals que no pas els immigrants digitals.
-Inmigrants digitals: Persones que han nascut abans del boom digital (d’internet sobretot) Així com els nadius estan avesats a la digitalització, als immigrants digitals els costa molt més aprendre tots els processos informàtics, així com el concepte digital.
-Web relacional: Web on les persones es relacionen, és a dir, poden interactuar entre elles de maneres molt diverses. La interactivitat, crear i compartir continguts i la participación són aspectes Claus per entendre les webs relacionals.  

3. Fes una relació dels productes o serveis de la Web social dels quals siguis un usuari actiu (és a dir, dels que tinguis obert un perfil) i una altra relació dels que coneguis o hagis vist algun cop, encara que no siguis un usuari actiu. Pots agafar com a referent la relació d’eines de la web social dels apunts.

Usuari actiu: Facebook, Twitter
Conec: Linkedin,

A1 Pablo Ramirez


1. Posa un exemple de permanència de la tradició oral en l’actualitat i justifica la teva elecció

Un exemple crec que podria ser els refranys o proverbis que són unes frases o sentències curtes que parlen de situacions concretes en les que s’ha d’actuar d’una manera o una altre. Aquests refranys acostumen a rimar per ser més amens a l’oïda de qui ho escolta que, normalment, és un nen o jove a qui una persona més gran està advertint o donant consell sobre una cosa. Per tant, els refranys compleixen tots els requisits per considerar-se tradició oral, ja que es transmeten a través d’aquest medi de generació en generació i sovint acaben canviant.


2. Fes una breu explicació (pròpia, no copiada) dels següents conceptes. Pots donar la teva opinió:
- “nadius digitals” Som aquells qui hem nascut i viscut des de petits en l’era digital. Tenim molta més facilitat alhora d’utilitzar tots aquests sistemes que els immigrants digitals.
- “inmigrants digitals” Son aquelles persones que han nascut abans del boom digital (d’internet sobretot) que a diferència dels nadius, els costa molt més aprendre tots aquests processos que es necessiten per fer funcionar una màquina.
- “web relacional” i quins són els seus aspectes clau
És aquella web en la qual les persones es relacionen, és a dir, poden interactuar entre elles de diverses maneres. Així, els seus aspectes clau són la interactivitat, la participació i el crear i compartir continguts.


3. Fes una relació dels productes o serveis de la Web social dels quals siguis un usuari actiu (és a dir, dels que tinguis obert un perfil) i una altra relació dels que coneguis o hagis vist algun cop, encara que no siguis un usuari actiu. Pots agafar com a referent la relació d’eines de la web social dels apunts.

Personalment, només utilitzo un de tots aquests serveis de la Web Social: Facebook. I no soc usuari actiu però conec a moltes persones que en tenen i més o menys sé com funciona el Twitter.

LeCool




-Títol: Le cool – Barcelona
-Imatge:

-Descripció: Le cool és un setmanari –magazine sobre les activitats culturals de diferents ciutats del món (Budapest, Dublín, Londres, Lisboa...) que informa sobre la celebració d’actes, exposicions, concerts i espectacles. Le cool presenta breus articles sobre els esdeveniments destacats per tal de motivar-hi la presència dels seus lectors. Bona part de les seves recomanacions són gratuïtes o de preus populars.
A l’interfície apareixen vàries opcions, a més dels articles: “hoy”, permet consultar només el dia d’avui, “Leotros” són recomanacions d’altres àrees temàtiques (menjar, dormir, comprar...), “archivo” amb un historial extens d’articles, “más”, amb altres serveis de la pàgina web i informació corporativa, “buscar” i dues opcions per canviar el país o la ciutat que consultem. A partir de la setmana que ve, el setmanari només serà consultable a través de Facebook i Twitter. Fins ara, Le cool enviava el butlletí setmanal per correu electrònic.
Sense ser una agenda completa (no informa sobre actes de la resta de Catalunya) serveix per fer un breu repàs als esdeveniments culturals que tenen lloc a la Ciutat Comtal. Potser no és la millor agenda web, però té personalitat pròpia, seguidors força lleials i el prestigi aconseguit a altres ciutats europees. Uns altres productes dels creadors de la pàgina són Le cool book, guies de ciutats amb recomanacions i itineraris diferents dels que presenten les guies convencionals.